شیر گیوتینی

  • شیرهای گیوتینی که به آن ها شیر چاقویی نیز گفته می شود یکی از مدل های شیر کشویی می باشد که در صنعت شیرآلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان های قدیم این شیرها به عنوان تقسیم آب اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تجهیزات صنعتی این محصول طراحی جدید را به خود دیده است و آب بندی بهتری را تجربه کرده است. شیرهای گیوتینی با استفاده از حرکت خطی عمودی مسیر سیال ها را قطع و وصل می کنند. شیرهای گیوتینی به صورت کلی به دودسته شیر گیوتینی ویفری و شیر گیوتینی لاگ تولید می شوند. لازم به ذکر است این شیرها گیوتینی در جنس های مختلف اعم از استیل، چدنی و فولادی در بازارها عرضه شده اند. عملگرد این شیرها نیز به دو صورت دستی و پنوماتیک مونتاژ طراحی شده است.

    خرید شیر گیوتینی با توجه به صنعت کاری باید صورت گیرد. تجهیزات صنعتی پاسارگاد آرون با دارا بودن بیش از 10 سال سابقه کاری در حوزه فروش محصولات مختلف اعم از شیرآلات صنعتی به شما بهترین مشاوره را ارائه خواهد داد. شیرهای گیوتینی تجهیزات صنعتی پاسارگاد آرون دارای استاندارهای مورد استفاده در صنعت کشور را دارا می باشد در نتیجه شما می توانید با خیال راحت خریدهای خود را به ثبت برسانید.

    کاربرد شیر های گیوتینی در چه صنایعی است
    کاربرد شیر های گیوتینی در چه صنایعی است

    شیرهای گیوتینی دارای انواع مختلفی در طراحی خود می باشند

    کاربرد شیر های گیوتینی در چه صنایعی است

    همان طور که ذکر شد شیرهای گیوتینی به دلیل طراحی های مختلفی که بر روی آن صورت می گیرد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از صنایعی که از این شیرها استفاده می کنند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    • غذا و دارو
    • صنایع کاغذ سازی
    • در برخی از موارد کشاورزی
    • سیمان
    • آب و فاضلاب

    جنس شیرهای گیوتینی

    ساختاری که بر روی بدنه این نوع از شیرآلات صنعتی پیاده می کنند به صورت گوناگون می باشد. به طور معمول طراحی این نوع از شیرها از لحاظ جنسی از فلزاتی مانند چدن، فولاد، استیل و دیگر فلزات صورت می گیرد. لازم به ذ کر است تیغه هایی که در این شیرها استفاده می شوند دارای متریالی مجزا هستند؛ این جنس به نام استنلس استیل شناخته می شود. استفاده از این متریال باعث شده است که شیرهای گیوتینی دوام بالاتری را از خود نشان دهند.

    سایز شیرهای گیوتینی

    از دیگر مواردی که شما در هنگام خرید شیرهای گیوتینی باید به آن توجه داشته باشید سایز این شیرها می باشد. در حالت معمولی این شیرها در انواع سایزها از 2 تا 24 اینچ تولید می شوند. شما می توانید خرید شیر گیوتینی خود را با توجه به صنعتی که در آن کار می کنید انتخاب کنید و سایز مورد نیاز خود را به ثبت برسانید.

    مشخصات فنی شیر گیوتینی
    مشخصات فنی شیر گیوتینی

    شیر گیوتینی دارای ویژگی های منحصر به فردی است

    مشخصات فنی شیر گیوتینی

    برخی از اصلی ترین مشخصات فنی شیرهای گیوتینی که شما باید در هنگام خرید این مشخصات را به صورت کامل بررسی کنید عبارت اند از:

    • آب بندی که شیرهای گیوتینی دارند باید در 2 طرف به صورت عالی و با دفت بالایی انجام شده باشد
    • تعمیر و تعویض قطعات این محصول امکان پذیر می باشد
    • این شیرها دارای امکان اتوماتیک سازی می باشند و نیازمند به اپراتور ندارند
    • طول عمر بالا
    • بدون افت فشار حداکثر حجم سیال را عبور می دهد
    • زمان باز و بسته شدن آن کم می باشد
    • تنظیم دیسک برای تنظیم میزان جریان سیال امکان پذیر می باشد
    • در جنس های مختلف تولید می شود
    • شما می توانید از این شیرها در سیال هایی که دارای ناخالصی هایی مانند جلبک، الیاف و… هستند استفاده کنید

    ویژگی های شیر گیوتینی

    شیرهای گیوتینی از آن دسته از شیرآلات صنعتی هستند که در سیال هایی که حجم زیادی از جامدات در آن وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است این شیرها  قسمت مجرا بند و یا همان دیسک شیر را به صورت کاملاً مجزا از مکانیسم طراحی کرده اند. این امر باعث شده است که شما بتوانید این شیرها را در مواردی که خورندگی سیال و یا تماس با آن امکان دارد مورد استفاده قرار دهید. شیرهای گیوتینی در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته می شوند به خصوص در پروژه هایی که سیال های آن دارای مقدار زیادی لجن و یا مواد جامد در درون سیال خود هستند. به عنوان مثال شما می توانید از این شیرها در صنایع کاغذسازی، تصفیه آب و ساخت سیمان استفاده کنید.

    خرید انواع شیر گیوتینی

    برای خرید مستقیم انواع شیرآلات صنعتی، شیر گیوتینی یا نایف ولو در ابعاد مختلف و آلیاژ های متنوع نسبت به بودجه و کارایی مورد نظر شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای