شیر آلات سه راهی صنعتی

  • شیر سه راهی صنعتی نوع دیگری از شیر های صنعتی می باشد که به صورت سه راهی طراحی شده اند. این شیر ها دارای سه خروجی می باشند که دو جریان اصلی را به یکدیگر متصل می کنند و خروجی سوم آن ها نیز به یک جریان فرعی وصل می شود و به این شیوه جریان اصلی دارای دو انشعاب می باشد و جریان به دو قسمت تقسیم می شود. جنس این شیر ها متفاوت است و می تواند از پلاستیک، برنج، فولاد و یا نوریل باشد. هرچند جنس این شیر ها با یکدیگر فرق می کند اما کاربرد آن ها یکسان است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

    کاربرد شیر سه راهی صنعتی

    شیر سه راهی صنعتی همانطور که از نامش قابل تشخیص است در مصارف صنعتی برای ایجاد انشعاب در مسیر جریان به کاربرده می شود. این شیر ها اکثرا در صنعت و انتقالسیالات به کار برده می شود. با استفاده از آن می توانید دو جریان را به یکدیگر وصل کنید و راهی سوم آن را هم به انشعابی جداگانه وصل کنید و خروج مایع و سیال از آن را تنظیم نمایید. در داخل این شیر ها یک واشر آبندی تعبیه شده است که سبب می شود اب در راه درست خود جریان یابد و از مسیر خارج نشود. البتخ نوع بدون واشر آبندی نیز وجود دارد که در آن مقدار زیادی از اب از ورودی اصلی می گذرد و مقدار کمی از آن به مسیر انشعابی راه می یابد برخلاف نوع اول که به صورت مساوی تقسیم می شود. ناگفته نماند که این شیر ها برای کنترل درجه حرارت سیال و مایع نیز بسیار کاربرد دارند.

    انواع شیر سه راهی صنعتی

    شیر های سه راهی صنعتی به دو نوع دستی و موتوری تقسیم می شود که هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی و خصوصیاتی که دارند برای مصارف مخصوصی به کار برده می شوند.

    شیر سه راهی دستی

    این نوع از شیر سه راهی دستی به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرد و باز و بسته کردن آن توسط نیروی دست انجام می شود به همین دلیل یک دستگیره نیز در روی آن ها تعبیه شده است.

    شیر سه راهی موتوری

    شیر های سه راهی موتوری با یک انرژی و نیروی متفاوت تر از دست باز و بسته می شوند و در صنعت به کار برده می شوند. این شیر ها با توجه به عملکردی که دارند به دو نوع شیر سه راهی موتوری با حرکت خطی و شیر سه راهی موتوری با حرکت دورانی تقسیم می شوند. این شیر ها بهترین گزینه برای کنترل سیال در یک سیستم هستند.

    این شیز ها از نظر عملکرد نیز به چند نوع تقسیم می شود که عبارتند از:  صنعتی مخلوط کننده،  صنعتی تقسیم کننده و  صنعتی عوض کننده مسیر. تعریف این شیر ها با توجه به نام های آن ها بسیار ساده است نوع مخلوط کننده موجب مخلوط شدن دو جریان می شود. نوع تقسیم کننده جریان را جدا می کند و نوع عض کننده مسیر موجب تغییر جهت حرکت جریان می شود.

    تولید محتوا و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای